Univerzita Palackého v Olomouci  |  Kontakt  |  Hledání  |  EN

Studium >> Předměty >> H–Q >> KGG/PPV

Percepce prostoru a metody jeho vizualizace

  rozsah kredity zakončení semestr typ studijní obor
KGG/PPV 2 + 1 + 0 4 Ko 1 ZS B Mgr. Geografie

Vyučující

Mgr. Miloslav Šerý, Ph.D., Mgr. Petr Šimáček, Ph.D.

Anotace

Cílem předmětu je seznámení studentu s teoreticko-metodologickými specifiky procesu percepce geografického prostředí a schopnost jejich následné aplikace do vlastního výzkumného projektu. V úvodní části předmětu budou studenti formou přednášky a samostatného studia zadané literatury seznámeni s teoretickými základy percepce, resp. kognice a s možnostmi jejího metodologického využití. Následně bude definován výzkumný problém, který budou studenti řešit formou týmové práce. Metodologicky bude výzkumný projekt vycházet právě z fenoménu percepce, kognice. Studenti se naučí testovat a využívat dílčí metody získávání, analýzy, vizualizace a interpretace poznatku, přičemž důraz bude kladen zejména na využití GIS. V závěru kurzu budou studenti prezentovat dosažené výsledky.

Požadavky na studenta

Znalosti v rozsahu přednášek a zadané studijní literatury, aktivní participace během řešení výzkumného projektu a jeho závěrečná prezentace.

Literatura

Základní:

  • Golledge, R., G., Stimson, R., J. (1997): Spatial Behavior: A Geographic Perspective. New York: Guilford Press.
  • Lynch, K. (2004): Obraz města. Bova Praha: Polygon.
  • Siwek, T. (2011): Percepce geografického prostoru. Praha: ČGS.
  • Stasíková, L. (2011): Relevantnosť výskumu strachu z kriminality v urbánnej geografii. Geografický časopis, roč. 63, č. 4, s. 325-343.
  • Tuan, Y.-F. (1975): Images and mental maps. Annals of the Association of American Geographers, Vol. 65, No. 2, pp. 205-213.

Doporučená:

  • Lloyd, R. (1997): Spatial cognition. Geographic environments. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers.
  • Stasíková, L. (2013): Genius loci vo vzťahu k strachu zo zločinnosti na príkladě postsocialistického sídliska. Geografický časopis, roč. 65, č. 1, s. 83-101.

Informace pro studenty

Prozatím nezadáno.


Mapa stránek | RSS | CMS Made Simple